KIRYS - uni HYDRA

strona sojuszu


  • Index
  •  » Ogame
  •  » Badania by canaris wersja 0.1

#1 2011-01-23 21:22:16

plumbum

Moderator

Zarejestrowany: 2011-01-23
Posty: 18
Punktów :   

Badania by canaris wersja 0.1

Przedstawiam tekst na który się kiedyś natknąłem napisany przez gracza, który ma dość duże pojecie o Ogame i oczywiście jest to jeden wielki cytat : 

Chciałbym w tym temacie zająć się kwestią badań a mianowicie ich wersją ostateczną, czyli momentem po dojściu do którego stwierdzamy, że nasze badania osiągnęły punkt kulminacyjny i nie będziemy ich dalej prowadzić ze względu na koszty, czas trwania czy też opłacalność.
Do tego momentu wszystkim jest jeszcze bardzo daleko, ale chciałbym już teraz przedstawić ogólny zarys, aby poprostu nie przeinwestować i uświadomić Wam koszty związane z badaniami.
Będę podawał koszt ostatniego wg mnie badania, a ponieważ kosztują one z jednym wyjątkiem dwa razy więcej niż poprzedni poziom, wystarczy pomnożyć koszt razy2 i uzyskamy poziom wyżej, analogicznie dzieląc poziom niżej, potem wstawiamy 4, 8, 16 itd.

Podstawowe Badania
Tutaj robimy tylko na dojście dalej, każdy następny poziom nic nowego nam nie da, poza zbędną stratą surki, którą można spokojnie zainwestować we flote lub eko. Mniejsze poziomy też nam nic nie dadzą, więc akurat w tym przypadku doprowadzamy te badania na poz. wymieniony poniżej
Energetyczna - poz. 12, koszt 1.638.400 Krysi, 819.200 Deu - dojście na terraformer
Laserowa - poz. 12, koszt 409.600 Mety, 204.800 Krysi - dojście do Pancernika
Jonowa - poz. 5, koszt 16.000 Mety, 4.800 Krysi, 1.600 Deu - dojście do Krążka
Nadprzestrzenna - poz. 8, 512.000 Krysi, 256.000 Deu - dojście do MSBN. (Zadziwiające, że MSBN potrzebuje większego poziomu niż GS)
Plazmowa - poz. 7, 128.000 Mety, 256.000 Krysi, 64.000 Deu - dojście do WP.

Napędy
Spalinowy - To jedyny napęd, który śrubujemy ile wlezie, z dwóch powodów. Pierwszym jest to, że na nim lata najważniejsza jednostka w całej grze - Recykler Laughing więc chodzi, o jak najszybsze zebranie PZ, drugi powód to DT, szybciej dostarczymy surówkę na planety i jak wrócą będziemy się mogli zająć szybciej farmieniem Smile Poz. 15, koszt 6.553.600 Mety, 9.830.400 Deu - to minimum, ale jeśli będziemy mieć nadwyżkę deu to polecam wrzucić 16 poz za 13.107.200 Mety i 19.660.800 deu. Poziom 17 jest już nieefektywny i nieopłacalny.
Impulsowy - Tutaj zazwyczaj jest problem, bo tak naprawdę lata nim tylko KR z wartościowych okrętów, a on jest szybki z założenia, nikt nigdy nie narzekał, że KR opóźniają mu flotę Laughing Z drugiej strony napęd ten zwiększa zasięg rakiet o 5 układów na poz. Jednak nie jest to powód, żeby wbijać surkę właśnie tu. Za jakiś czas będziemy mieć do czynienia z bunkrami na które będzie potrzebne 1000 rakiet, a takiej ilości nie wystawi żaden soj, może top3. Zatem dla uspokojenia sumień - poz 11, koszt 2.048.000 Mety, 4.096.000 Krysi, 614.400 deu
Nadprzestrzenny - poz. 8 koszt 1.280.000 Mety, 2.560.000 Krysi, 768.000 deu. Tylko i wyłącznie ten poziom, ani jeden mniej, ani jeden więcej Exclamation Exclamation Exclamation Już tłumacze dlaczego. Otóż GS potrzebuje 7 żeby go wyprodukować, na 8 BO lata z prędkością NI, czyli nie opóźnia nam floty, przy tej wartości to jest prędkość 17.000 dla BO i NI. Kiedyś byłem na tyle głupi, że na uni16 zbadałem poz 9. Konsekwencje tego czynu były bardzo poważne. Jak większości wiadomo zazwyczaj wysyła się FSa na noc na własne PZ razem z GS, taki lot trwa około 7 i pół godziny, wystarczająco. Niestety po zbadaniu poz 9 GS lata szybciej, przez spałem 20 minut krócej i byłem cały dzień wkurzony Sad Sad Sad

Zaawansowane Badania
Szpiegowska - Często spotykam się z przeinwestowaniem tego badania. Większość ładuje ile tylko nie zdając sobie sprawy z wyjątkowo niekorzystnej ceny jeśli chodzi o stosunek mety do kryształu. Inna sprawa, to przecież o wiele łatwiej poświęcić troche sond niż ładować bez sensu kryształ. Jak nie widziałem tego co chciałem 10 sondami, to puszczałem 50 i tak wychodziło taniej Smile Poz. 13 koszt 819.200 Mety, 4.096.000 Krysi, 819.200 deu
Komputerowa - Tutaj mam pewne wątpliwości, są one związane głównie z rozwojem konta, musimy sobie uświadomić, że potrzebujemy 8 slotów na dostarczanie surki z kolonii na planete główną, czasami 9 slotów na FSy, jeden czy dwa prawdziwe, reszta podpuchy z GS i recka. Cała reszta zostaje nam na farmienie oprócz jednego slotu, który musimy zostawić sobie w razie ataku na ucieczkę. Z ilością farm też różnie bywa, ale ja propunuje tutaj wersje - poz. 15 koszt 6.553.600 Krysi 9.830.400 deu
Astrofizyka - FATAL ERROR Spróbuj zbadać coś innego Laughing Laughing Laughing
Ogame nie jest gierką która polega na wysyłaniuekspedycji w nadziei, że coś zarobimy, zwłaszcza że ten zarobek jest niewielki i więcej się dostanie z eko w czasie trwania ekspedycji a poza tym jest szansa, że całą flotę na ekspedycji mogą diabli wziąć. W dodatku zajmuje jeszcze slot na flotę. Sojusznikom polecam poz 1 żeby zobaczyć jak to działa i jaki to badziew.
MSBN - Przyspiesza czas badań, ale o połowę tylko pierwszy poziom i potrzebujemy dwóch labków na 10, wtedy będą działać jak jedno na 20, aczkolwiek zyski z tego są niewielkie, bo następny poziom daje tylko 33% szybkości, potem 25% i 20%. Biorąc pod uwagę koszty i zyski proponuje poz 4. koszt 1.920.000 Mety, 3.200.000 Krysi, 1.280.000 deu. Oznacza to, że będziemy potrzebować 5 labków na conajmniej 10, zaś na pozostałych planetach labków można nie budować wcale, żeby zaoszczędzić pola, również proponuje pozbycie się labka z matki.
Grawitony - Poz 1 koszt energia 300.000, dojście do GS, w praktyce oznacza to około 8000 satelitek czyli 16kk Krysi i 4kk Deu. To jedyne badanie, którego następny poziom nie kosztuje dwa razy więcej, ale trzy czyli energia 900.000 Czasami znajdowało się paru idiotów, którzy budowali poz 2 chyba tylko dla szpanu, bo on zupełnie nic nie daje, a wymaga ok. 50kk samej Krysi, z której potem jest 15kk złomu Smile Na taką ilość poleci większość top100 bez względu na bunkier, to tak jakby samodzielnie zapraszać agresora - czysty kretynizm. Aha i oczywiście grawitony najlepiej stawiać na planecie nr. 4 - największa temperatura, w miarę dużo pól. Grawitony potrzebują dodatkowo fabryki nanitów na minimum poz. 4 - wtedy satelity budują się około dwa dni, jak ktoś się boi ze względu na niespokojną okolice polecam najpierw nanity na 5 i dopiero budowę satelit.

Technologie Bojowe
Poziom 15 dla wszystkich. Tutaj musimy sobie uświadomić, że te 10% wartości wcale nie oznacza 10% Laughing Tak jest tylko dla poziomu 1 i bliskich mu wartości. Dla zobrazowania pokaże to na przykładzie ataku OW. Wartość podstawowa - 1000 Przy poziomie 1 mamy 1100. W stosunku do poziomu 0 jest to 1100/1000 = 1,1 czyli 10%. Róznica między poziomem 15 a 14 jest jednak troche inna:
2500/2400 = 1,041(6) czyli niecałe 4,2 % W miarę pompowania surki na wyższe poziomy wartości procentowe spadają, a ceny rosną dwukrotnie. Poziomy 15 tych wartości mają jeszcze przyzwoite koszty, aczkolwiek nie będzie tragedii jak ktoś stanie na 13 poz. a resztę wyda na flote Smile
Z technologią bojową i opancerzeniem powiązane są ściśle rakiety, zachęcam tutaj do pobawienia się raksimem w Ogame Tools.
Z kolei ochronna przydaje się tylko w wypadku gdy trzonem floty nie będzie OW, ale zestaw deutorożerny BO + NI do tego PA. OW ma słabą powłokę i ładowanie ochronnej tylko pod niego nie ma większego sensu, więc radzę o 1 poz niżej niż pozostałe. Z kolei siła BO i NI tkwi oprócz ich pancerza i ataku w silnych powłokach, PA ma niewiele słabszą, więc jeśli na nich będzie się opierać flota to poz 15, a nawet radzę się nad zastanowieniem nad poziomem wyżej.
Bojowa - 13.107.200 Mety, 819.200 Krysi
Ochronna - 3.276.800 Mety, 9.830.400 Krysi
Opacerzenie - 16.384.000 Mety

Dodatek do badań - Problem GS
Jak wszystkim (albo i nie wszystkim Laughing Laughing ) wiadomo strzał aby zostać pochłonięty przez powłokę musi mieć siłę conajmniej 1% jej wartości jeśli ma mniej to się od niej odbije, zaś powłoka zostanie nienaruszona. W przypadku GS mającej powłokę 50.000 wartości podstawowej oznacza to, że nie jest jej w stanie zniszczyć żadna ilość LM, CM lub KR przy równej wartości tech. bojowej. Dla potwierdzenia wpiszcie sobie w speedsima powiedzmy 20000 KR na 1 GS, zejdzie 200 KR, a gwiazdka zostanie nienaruszona. Dlatego, że KR ma siłe ataku 400, czyli 0,8% wartości powłoki GS - wszystkie strzały KR zostaną odbite w przestrzeń. Statkiem o najsłabszej sile ataku zdolnym do zniszczenia GS jest PA z atakiem 700. Potrzebne jest ich około 220 przy równych techach. Kilka razy spotkałem się na forum głównym, że można wyśrubować tak bojową, aby KR mogły rozwalić GS, albo ochronną, żeby PA nie mogły rozwalić naszych gwiazdek. Bzdura !!!!!
Przeprowadze małą symulację, za punkt odniesienia będą techy bojowe na poziomie 15, dla mniejszych wartości jest to oczywiście wykonalne, aczkolwiek rozważanie tego nie ma większego sensu gdyż zakładam, że skoro posiadamy GSki które kosztują tyle ile kosztują, to tym bardziej stać nas będzie na tech na poz 15.
A zatem - jaką wartość bojowej powinien mieć KR aby strącić GS na ochronnej 15 ?? GS na 15 ma wartość powłoki 125.000, aby KR ją przbił musi mieć atak minimum 1250, najmniejsza taka wartość to 1280 a KR uzyskuje ją przy 22 poz. bojowej. Koszt jej jest gigantyczny - 1670kk Mety i 420kk Krysi. Na uni14 nasz top1 w którymś momencie miał bojową 19, która kosztuje 250kk surki, ale to było gdy już miał ponad 20kk pkt. Wyższej nie widziałem nigdy na żadnym uni, może jest ktoś z 20 na starym uni w Niemczech.
Drugie pytanie - jaką wartość ochronnej powinna mieć GS, aby nie dać się PA na bojowej 15?? Pancernik ma wtedy siłę ataku 1750. GS może mieć 175.000 powłoki, ale wtedy to jest 1% czyli strzał jest pochłaniany, musi mieć zatem o poziom wyższą - 180.000 Jest to wartość osiągana przy ochronnej 26. Nie będę przeprowadzał wyliczenia kosztów, ze względu na ich ogrom, na oko jest to około 25.000 kk Exclamation Exclamation Exclamation surki, czyli badanie dające 25kk pkt.
Tym tematem zainteresowałem się jakiś czas temu, gdyż na forum głównym widziałem kilka wątków osób nie znających się na matematyce gry, gdzie podawali zamiast wartości 22 i 26 odpowiednio 18 i 20. Wynikało to z założenia, że każdy poziom daje 10% więcej niż poprzedni łącznej wartości a nie podstawowej jak jest w rzeczywistości, a odpowiednie wyliczenia podałem przy techach bojowych. Jako przykład osiągalności podawano wiele osób z bojową 18 oraz top1 uni3 i jeszcze kogoś z uni 11 z ochronną 20, zaś odpowiednich dementi brak.

Offline

 
  • Index
  •  » Ogame
  •  » Badania by canaris wersja 0.1

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.krolikathome.pun.pl www.juniorzakrzow.pun.pl www.flashkatowice.pun.pl www.szkolaras.pun.pl www.aekatowice.pun.pl